Bosseweide 2 te 's-Gravenpolder  |  Routebeschrijving
A A

Proactieve herhaalservice

Graag willen wij onze nieuwe service genaamd ‘Proactief herhalen’ onder de aandacht brengen.

Wat houdt dit in?

Als u van deze service gebruik wilt maken, zorgen wij er voortaan voor dat uw herhaalmedicijnen iedere 3 maanden automatisch voor u klaar staan. U hoeft dan zelf niet meer bij te houden wanneer nieuwe medicijnen nodig zijn. U krijgt van ons telefonisch of per e- mail bericht wanneer u uw medicijnen af kan halen in de apotheek.

 Hoe werkt dit in de praktijk?

Via gegevens in het apotheeksysteem wordt bekeken of de voorraad van de chronische medicijnen (- doorlopend te gebruiken) binnenkort op zal zijn. In de praktijk zal het zo zijn dat wanneer er nog voor twee weken aan medicijnen in huis is, de apotheek alweer bezig is met de nieuwe bestelling. Na akkoord van de huisarts worden de medicijnen klaargemaakt. U heeft dan ruim de tijd om de nieuwe bestelling af te halen. Voor patiënten die minder goed te been zijn, kan de apotheek de medicijnen desgewenst thuis bezorgen.

Voordelen voor u?

U hoeft voor deze medicijnen geen doosjes meer bij de huisarts in de bus te doen, of telefonisch dan wel via internet herhaalrecepten aan te vragen, dit doen wij dan voor u. Alle medicijnen laten we gelijk lopen, zodat u maar één keer in de 3 maanden uw medicijnen verstrekt krijgt.

Wat kan niet in proactief herhalen?

Niet alle medicijnen kunnen in de proactief herhaalservice.

Het gaat dan om medicijnen die niet chronisch gebruikt worden zoals antibiotica, seizoensgebonden medicijnen en bepaalde pijnstillers, medicijnen waarvan het gebruik steeds wisselt zoals bepaalde bloedverdunners en middelen die 1 keer per maand vertrekt mogen worden, zoals antidepressiva, kalmerings- en slaaptabletten.

Wijzigingen tijdig doorgeven

Wanneer u wijzigingen in de medicijnen of dosering heeft gekregen van een specialist of een andere voorschrijver dient u dit tijdig door te geven in de apotheek. Dan kunnen wij dit op tijd aanpassen. Wanneer u een wijziging krijgt, gelieve dit meteen bij ons te melden.

En nu?

Komende maanden zullen wij deze pro-actieve herhaalservice gaan uitrollen en zullen wij contact opnemen met de patienten die hiervoor in aanmerking komen en uitnodigen voor een gesprek met de assistente op de praktijk. Tijdens dit gesprek zullen we met u al uw medicijnen doornemen en alles tellen, zodat we alles gelijk kunnen laten lopen. Op het moment dat u daarna weer nieuwe medicijnen nodig heeft kunt u gaan starten met de proactieve herhaalservice. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de pro-actieve herhaalservice.

 

Actueel

13/10

De huisartsen van ’s-Gravenpolder, ’s-Heerenhoek en Ovezande gaan samenwerken in 1 Regiopraktijk
Zoals u wellicht weet is het tegenw...

Lees meer
27/06

Praktijk vrijdagmiddag 28 juni gesloten
In verband met ons teamuitje is de ...

Lees meer
Archief